Terugblik Passie- en Paasconcert 2026

In de sfeervolle Sint-Joriskerk beleefden we op 4 april 2026 een indrukwekkende avond waarin muziek en woord ons meenamen langs de weg van Jezus. De muziek bracht ons van lijden en verlatenheid naar hoop en overwinning.
Dit concert voerden we het onder andere het oratorium Olivet to Calvary uit. In deze muziek volgden we Jezus’ weg vanaf de Olijfberg tot aan het kruis. De muziek bracht de ernst en diepte van dit lijden dichtbij, maar liet tegelijk het vertrouwen en Gods trouw doorklinken.
Gaandeweg brak het licht van Pasen door. Waar eerst de stilte en bezinning overheersten, klonk steeds krachtiger de boodschap van nieuw leven: Christus leeft! In zang en samenzang groeide de avond uit tot een lofzang vol hoop en vreugde.
Dankbaar kijken we terug op een avond die raakte, verbond en bemoedigde.
U zij de glorie, opgestane Heer’
U zij de victorie, nu en immermeer.
Uit een blinkend stromen daalde d’engel af,
heeft de steen genomen van ’t verwonnen graf.
U zij de glorie, opgestane Heer’,
U zij de victorie, nu en immermeer.

















